Протягом двох скликань, які мені довелося працювати у Верховній Раді України та з різними народними обранцями, хочу сказати, що жоден із них не був моїм знайомим, кумом, братом чи сватом. Також знаю багато помічників, у яких аналогічна історія. На дану посаду реально потрапити завдяки власним знанням, досвіду та відповідальному ставленню до роботи. Це той факт, який має місце при влаштуванні на роботу. Найчастіше народні депутати організовують співбесіди, на які запрошують людей, які більш-менш підходять за запитом, тобто реально зможуть на себе взяти той чи інший обсяг або напрямок роботи. Такі пропозиції можна побачити, наприклад: на особистих сторінках народних депутатів у соціальних мережах та створених Telegram-групах, через діючих помічників та приватні школи тощо.
У випадках, коли людина йде до бажаної мети, вона випробовує всі можливі варіанти для себе. І я маю декілька крутих реальних кейсів. Перший − це дівчина (випускниця університету), яка проходила у мене стажування від приватної школи, у якої було неймовірне бажання працювати саме помічником, але вона не змогла потрапити на роботу відразу через брак знань та досвіду. Через рік вона все ж стала помічницею. Але не через родичівство, а через постійну роботу над собою та постійний рух до бажаної мети. Як бонус, на момент розгляду її кандидатури, вона мала характеристики після пройдених стажувань, сертифікати про закінчення приватних шкіл тощо. Тож, вона стала цікавою та такою, що вже мала базу знань у даному напрямку роботи, а тому стала корисною на посаді помічника-консультанта народного депутата України. Станом на сьогодні вона успішно працює у Парламенті.
Інший кейс − хлопець. Він працює вчителем, але його дуже цікавить політика. Познайомилися ми з ним на моєму індивідуальному курсі, який він проходив. Після навчання я помітила його здібності. Він швидко засвоював матеріал, ставив важливі питання та й в цілому орієнтувався у багатьох темах. Проте на час нашого навчання на посаду помічника-консультанта народного депутата України ніхто вакансій не пропонував, а тому він не мав змоги спробувати свої сили. Час від часу він намагався зарекомендувати свою кандидатуру серед народних депутатів. Але перевага надавалася людям з досвідом роботи. Втім, він не зупинявся на цьому. Він вирішив відправити анкету на стажування в Апараті Верховної Ради України й успішно пройшов відбір. Тепер він проходить стажування в одному з Управлінь Апарату.
Ну й останній приклад: знаю дівчину, яка працювала помічником судді, проте через постійне перевиснаження, великий обсяг роботи вирішила щось змінити. Побачила вакансію на посаду помічника, яку мій народний депутат тоді публікувала, й вирішила податися. На той момент даному депутату було подано близько тридцяти резюме, проте дівчина потрапила спочатку у топ-10, далі проводилися індивідуальні співбесіди з кожним кандидатом і її було відібрано у топ-3, а далі особисте спілкування з народним депутатом та оцінка рівня знань та відповідей на поставлені питання. І в кінцевому результаті дівчина залишилася працювати, проявила себе відповідальною та старанною. Більше того, вона працює помічником й нині.
Тож, той момент, що на посаду помічника-консультанта народного депутата України беруть тільки «своїх» або по знайомствах − НЕПРАВДА. Пропоную у таких випадках більше спілкуватися з діючими помічниками або народними депутатами й цікавитися їх власними історіями старту роботи у Верховній Раді України. Після чого Ви точно зможете самостійно знівелювати описаний «стереотип».